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Bridge Management Strategy Based on Extreme User Costs for Bridge Network Condition
Ladislaus Lwambuka,Primus V. Mtenga
Advances in Civil Engineering , 2014, DOI: 10.1155/2014/390359
Abstract: This paper presents a practical approach for prioritization of bridge maintenance within a given bridge network. The maintenance prioritization is formulated as a multiobjective optimization problem where the simultaneous satisfaction of several conflicting objectives includes minimization of maintenance costs, maximization of bridge deck condition, and minimization of traffic disruption and associated user costs. The prevalence of user cost during maintenance period is twofold; the first case refers to the period of dry season where normally the traffic flow is diverted to alternative routes usually resurfaced to regain traffic access. The second prevalence refers to the absence of alternative routes which is often the case in the least developed countries; in this case the user cost referred to results from the waiting time while the traffic flow is put on hold awaiting accomplishment of the maintenance activity. This paper deals with the second scenario of traffic closure in the absence of alternative diversion routes which in essence results in extreme user cost. The paper shows that the multiobjective optimization approach remains valid for extreme cases of user costs in the absence of detour roads as often is the scenario in countries with extreme poor road infrastructure. 1. Bridge Maintenance Management Problem The Tanzania Roads Agency (TANROADS) has developed a bridge maintenance management system called TANBRIDGEMAN, which in its current version of 2002 has the following features:(i)annual bridge inventory data;(ii)bridge inspection data (which incorporates condition rating of critical components of the bridge and recommendation on remedial measures);(iii)maintenance cost computations.TANBRIDGEMAN however prioritizes the maintenance on basis of the condition rating and maintenance cost only. The discussion at hand is to expand the maintenance prioritization by incorporating user cost. In any facility management scenario, such as in bridge management system, the issue becomes how to prioritize bridge maintenance by satisfying three conflicting objectives simultaneously. The three types of targeted objectives-oriented prioritization are the following:(1)damage condition rating-based prioritization: the projects will be ranked in terms of condition rating; that is, the project with the highest condition rating (the most damaged condition state) will be given first priority;(2)maintenance cost-based prioritization: the projects will be ranked in terms of maintenance cost; that is, the projects with the lowest maintenance cost will be given first
Use of Mobile Phones for Economic Development in Cameroon  [PDF]
Kingsley L. Ngange, Primus Beng
Advances in Journalism and Communication (AJC) , 2017, DOI: 10.4236/ajc.2017.52009
Abstract: Research concerning mobile phones and economic development in Africa has undergone rapid growth in recent years. This paper evaluates the rate at which Cameroonians use mobile phones to carry out their day-to-day business trans- actions and to a larger extent, investigate the type of business development brought about by mobile phones. It measures the extent to which mobile phones have enhanced business transactions among traders. In all, 100 questionnaires were administered on a face-to-face basis to business people in Buea, capital of the South West Region. The findings reveal that traders in Molyko rely mostly on mobile phones for business transactions (99%). Mobile phones have improved on their businesses by creating more business contacts (25.2%) and have brought trade closer to both producers and consumers. The data equally reveal that the use of mobile phones in business is an effective communication tool among traders (36.4%). Conclusively, the study reduces the gap between traders and consumers, which is a clear reality on the ground despites the challenges accompanying mobile phone use. Consequently, it recommends the full integration of this communication device (mobile phone) in all business transactions in Molyko in particular and other parts of Cameroon in general.
Kreativit t in der psychosozialen Online-Beratung
Adelheid Primus
E-Beratungsjournal , 2007,
Abstract: In der vorliegenden Arbeit werden kreative Ausdrucksformen in der Online-Beratung heraus-gegriffen und Beispiele angeführt. Dabei werden sowohl einige kreativtherapeutische Methoden, wie die Poesie- und Bibliotherapie, als auch in der Online-Beratung anwendbare literarische Gattungen beschrieben. So k nnen Beraterinnen und Berater kreativ auf Anfragetexte antworten, indem sie etwa ein "Elfchen" verfassen oder einen Perspektivenwechsel vornehmen. Von Kreativtherapie sprechen wir jedoch erst dann, wenn die oder der Ratsuchende dazu ermuntert wird, eine kreative Methode anzuwenden. Hier eignen sich autobiografische Selbstreflexionen oder aber auch Gedichte.
Intravesikale Elektrostimulation bei Blasenentleerungsst rungen - Klinische Ergebnisse
Primus G
Journal für Urologie und Urogyn?kologie , 2006,
Abstract:
Urodynamik/Neurourologie
Primus G
Journal für Urologie und Urogyn?kologie , 2009,
Abstract:
SPARC-System zur Behandlung der weiblichen Belastungsinkontinenz: Die sterreichischen Erfahrungen
Primus G
Journal für Urologie und Urogyn?kologie , 2002,
Abstract:
Behandlung und Abkl rung des Harnwegsinfektes (HWI) der Frau im Jahr 2012 - Traum und Wirklichkeit: Aus der Sicht des Spitalsurologen
Primus G
Journal für Urologie und Urogyn?kologie , 2012,
Abstract:
Leitlinien Blasenfunktionsst rungen
Primus G,Heidler H
Journal für Urologie und Urogyn?kologie , 2003,
Abstract:
SPARC-System zur Behandlung der weiblichen Belastungsinkontinenz
Primus G,Riedler I
Journal für Urologie und Urogyn?kologie , 2004,
Abstract: Belastungsinkontinenz bedeutet ein enormes Problem für etwa 10 % der weiblichen Bev lkerung mit signifikanten negativen Einflüssen auf die Lebensqualit t. Das Ziel vieler verschiedener, in den letzten Jahren entwickelter und angewandter Operationsmethoden bestand im wirkungsvollen Management der Belastungsinkontinenz. Die Behandlungsziele beinhalten die erfolgreiche Therapie der Belastungsinkontinenz als auch die Verbesserung der Lebensqualit t. Grund dieser prospektiven Unicenter-Studie war es, die Sicherheit und Effektivit t des SPARC-Verfahrens bei Frauen mit Belastungsinkontinenz zu evaluieren. Zwischen Juni 2001 und Dezember 2002 nahmen 59 Patientinnen mit einem Durchschnittsalter von 60,1 Jahren an dieser prospektiven Studie teil. Die durchschnittliche Nachbeobachtungszeit betr gt 21 Monate. Drei ig Operationen wurden auf Workshopbasis unter Anwendung der SPARC-Methode durchgeführt. 35 (59,3 %) Patientinnen litten an einer genuinen Belastungsinkontinenz, 15 (25,4 %) an einer Rezidivbelastungsinkontinenz, 7 (11,9 %) an Mischinkontinenz und 2 (3,4 %) an rezidivierender Mischinkontinenz. 34 (57,6 %) der Frauen wiesen vorangegangene Operationen im kleinen Becken auf, 17 (28,8 %) hatten bereits eine erfolglose Inkontinenzoperation erfahren. Die durchschnittliche Kinderanzahl betrug 2,3, die Dauer der Harninkontinenz im Schnitt 9,2 Jahre. Die Diagnose wurde durch Anamnese, urogyn kologische Untersuchung, Hustentest, Vorlagentest, Miktionstagebuch und Urodynamik erhoben. 44 (74,6 %) Frauen bekamen eine Allgemeinnarkose, 15 (25,4 %) eine Spinalan sthesie. Die mittlere Operationsdauer betrug auf Workshopbasis 48,9 Minuten. Bei 4 (6,8 %) Patientinnen kam es zu einer Blasenperforation, bei 1 Patientin zu einer postoperativen Harnverhaltung und bei einer weiteren zu einem "Tape-gliding" (Durchrutschen des Bandes). Die Anzahl der Vorlagen/Tag, der Vorlagentest und der Leidensdruck reduzierten sich von 4,6; 28 g; 73 pr operativ auf 0,41; 1,72 g; 17 nach 6 Monaten und auf 0,5; 2,38 g; 16,6 nach 12 Monaten. Die objektive komplette Heilrate entsprechend der Definition – keine Verwendung von Vorlagen, Vorlagentest 0–1 g, negativer Hustentest und keine urodynamisch nachweisbare Belastungsinkontinenz – nach 3, 6 und 12 Monaten betr gt 81,9 %, 82,8 % und 80 %. Subjektiv beurteilten sich 79,3 % nach 6 Monaten bzw. 74 % nach 12 Monaten als vollst ndig kontinent. Die Ergebnisse unserer prospektiven Studie untermauern die Sicherheit und Effektivit t des SPARC-Verfahrens zur operativen Behandlung der weiblichen Belastungsinkontinenz.
überaktive Harnblase - 2nd-Line-Treatment
Primus G,Dalpiaz O
Journal für Urologie und Urogyn?kologie , 2010,
Abstract:
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